Investment Service Center of Bushehr Province

پرداخت 2500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای بندری بوشهر

پرداخت 2500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساختهای بندری بوشهر

Author: مدیریت/Wednesday, July 12, 2023/Categories: خبر

Rate this article:
No rating

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با تجار و بازرگانان بوشهری و شماری از مدیران حوزه اقتصادی استان به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: باتوجه به یکسان بودن تعرفه‌های خدمات بندری در بوشهر در مقایسه با سایر بنادر کشور با افزایش تمایل تجار و بازرگانان برای فعالیت در بنادر این استان ، سازمان بنادر و دریانوردی نیز اعتبارات بیشتری برای اجرای پروژه های زیرساختی بنادر استان اختصاص خواهد داد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از محل درآمدها، مسئولیت توسعه زیرساخت، روساخت و تامین تجهیزات استراتژیک بخش‌های دریایی و خشکی کلیه بنادر تحت مالکیت خود را به عهده دارد و این در حالی ست که میزان افزایش تعرفه‌ها در سال‌های گذشته همواره بسیار کمتر از نرخ رشد تورم و برابری نرخ ارز بوده است.

شکیبی نسب یادآورشد: درآمدهای ریالی باید تبدیل به ارز نرخ آزاد شده و با صرف هزینه‌های بالاسری، تجهیزات استراتژیک خریداری و نصب شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان افزایش نرخ تعرفه‌ها پس از تصویب در مراجع عالی ذیربط، در کلیه بنادر اعمال می شود؛ بنابراین هیچ گونه تفاوتی بین تعرفه‌های خدمات بندری و دریایی بین بنادر استان بوشهر و بنادر استان های مجاور وجود ندارد. وی تاکید کرد: در صورتی که هر یک از تجار و بازرگانان مبلغی مازاد بر تعرفه های مصوب پرداخت کرده باشند، صورتحساب های ذیربط مجدد مورد رسیدگی قرار گرفته و مبلغ مازاد مسترد می‌شود.

شکیبی نسب گفت: امسال نیز میزان افزایش تعرفه‌ها حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد است که بسیار دورتر از واقعیات درصد افزایش هزینه‌های خدمات بندری و دریایی است و هم اکنون نیز علی رغم آنکه ارائه دهندگان خدمات با مشکلات زیادی مواجه هستند اما بدون هیچ گلایه ای در حال ایفای نقش ایثارگرانه خود در جنگ اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: همچنین با استانداری بوشهر نیز پیگیری‌های بسیار خوبی برای تشکیل کمیته عالی بازاریابی برای بنادر استان بوشهر انجام شده تا با حضور در استان های همجوار برای افزایش بار و ترافیک بنادر استان اقدام شود.

در این نشست فعالان اقتصادی استان نیز مسائل و مشکلات خود ارائه و مدیران اقتصادی به موارد مطرح شده پاسخ دادند.

همچنین در برخی از موارد نیز مقرر شد با هدف گره‌گشایی، مشکلات مطروحه در قالب کمیسیون‌های تخصصی بررسی شوند.

Print

Number of views (1277)/Comments (0)

x
دی ان ان