ا
بازدید هیات قطری از ظرفیتهای سرمایه گذاری- اقتصادی و توانمندی‌‌های بنادر بوشهر و دیر

بازدید هیات قطری از ظرفیتهای سرمایه گذاری- اقتصادی و توانمندی‌‌های بنادر بوشهر و دیر

هیاتی قطری متشکل از رییس بندر الرویس قطر، مدیر بخش دریایی گمرک و رییس بخش گمرکی و بازرسی بندر حمد با حضور در بندر بوشهر از توانمندیها و تاسیسات این بندر بازدید کردند.

نویسنده: مدیریت/شنبه, 27 آذر,1400/دسته ها: خبر

رتبه بندی این مطلب:
5/0

استان بوشهر به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور نقش مهمی در تولید محصولات نفت، گاز و پتروشیمی و محصولات وابسته به این صنایع دارد و بخش مهمی از درآمدهای کشور از این بخش و در استان بوشهر است. 

استان بوشهر علاوه بر قابلیت‌های ممتاز در حوزه انرژی دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی برای تجارت با کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس است که از گذشته‌های دور نیز در این زمینه فعالیت داشته است. محصولات تولیدی استان بوشهر در حوزه شیلات و آبزی‌پروری یکی از نیازهای کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود که از جمله این محصولات می‌توان به ماهی، میگو، گوجه‌فرنگی، صیفی‌جات و سبزی‌جات، خرما و… اشاره کرد. استان بوشهر با داشتن بنادر متعدد و با ظرفیت‌های مناسب می‌تواند علاوه بر صادرات محصولات داخل استان، محلی برای صادرات دیگر محصولات استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا کشورهای دوردست باشد. علاوه بر قابلیت‌های صادراتی استان بوشهر، این استان محل خوبی برای واردات کالا از کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود. یکی از نزدیک‌ترین کشورهای حاشیه خلیج فارس به استان بوشهر، کشور قطر است که طی سال‌های اخیر شاهد مراودات خوبی بین بنادر استان بوشهر و بنادر کشور قطر هستیم. 

در همین راستا به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، هیاتی عالی‌رتبه از مدیران ارشد وزارت حمل و نقل و سازمان بنادر قطر صبح امروز به منظور آشنایی با ظرفیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری در راستای ارتقاء سطوح فعالیت تجاری بین ایران و قطر وارد بوشهر شدند.

بر اساس این گزارش، در این سفر یک روزه حسن الهیل، مشاور ارشد وزیر حمل و نقل و ارتباطات، خالد النعیمی مدیر بندر الرویس،کاپتان الیافعی مدیر بندر حمد و حمد الانصاری، مدیر بین الملل وزارت حمل و نقل، کاپیتان الخنجی رییس سازمان بنادر قطر را همراهی می‌کنند.

نشست با استاندار و مدیران حوزه‌های اقتصادی، تجار و فعالان بخش‌های خصوصی استان بوشهر در کنار بازدید میدانی از بخشی از ظرفیت‌های تجاری استان بوشهر و به خصوص اداره بنادر و کشتیرانی و گمرک مرکز این استان از جمله برنامه‌های سفر هیات قطری است.

در اواسط پاییز سال گذشته با حضور رئیس اجرایی شرکت توسعه زیرساخت های بندری و مدیریت بنادر قطر در تهران و پس از آن حضور تیمی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی  ایران در قطر در قالب "کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی" راه‌های گسترش همکاری‌های دریایی و بندری در جهت ارتقاء و بهبود سطوح فعالیت‌های تجاری دو کشور آغاز شد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صبح امروز در حاشیه ورود این هیات قطری به بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این هیات به منظور ملاقات میدانی و ارزیابی ظرفیت‌های تجاری استان بوشهر و در جهت بهبود فعالیت‌های تجاری بین قطر و ایران انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خالد عبداله محمد الجبر النعیمی؛ رئیس بندر الرویس قطر  در بازدید از بندر بوشهر و نشست با مدیرکل و معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، گفت: ضرورت دارد، همکاری بین بندر الرویس و بوشهر افزایش پیدا کند بر این اساس از بخش خصوصی دو کشور می خواهیم که فعالیت خود را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه سطح همکاری ها افزایش پیدا کند، بایستی مشکلات احصاء و راهکارهای مناسب جهت ارتباط مستمر اتخاذ شود.

 سیاوش ارجمندزاده؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر نیز در این نشست، گفت: بندر بوشهر؛ یکی از بنادر تاریخی و با قدمت ایران است که از دیرباز به امر تجارت و بازرگانی مشغول بوده و در تمامی ادوار رابطه و تعامل خوبی با کشورهای همسایه داشته است.

 وی افزود: بندر بوشهر، ظرفیت بسیار خوبی دارد و در این راستا آماده تسهیل سازی صادرات به قطر هستیم.

 گفتنی است هیات قطری متشکل از رییس بندر الرویس قطر، مدیر بخش دریایی گمرک و رییس بخش گمرکی و بازرسی بندر حمد از توانمندی ها و تاسیسات بندر بوشهر و بندر دیر به عنوان نزدیک ترین بندر به قطر و انتخاب آن به منظور کریدور شمال-جنوب در جهت انتقال کالاهایی ترانزیتی از کشورهای دیگر، بازدید کردند.

Print

تعداد نمایش ها (3400)/نظرات (0)

x
دی ان ان