ا
گزارش اقتصادی سال 1395 استان بوشهر

گزارش اقتصادی سال 1395 استان بوشهر

نویسنده: مدیریت/جمعه, 30 شهریور,1397/دسته ها: آخرین گزارش ها

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

خلاصه

شناخت همه جانبه از فضای اقتصادی حاکم بر جامعه، یکی از مهمترین نیازهای تصمیم­گیری است. بدون وجود بینشی کلی و همه جانبه نگر، تصمیم گیران امکان اتخاذ تصمیم­های درست و اصولی را نخواهند داشت و این موضوع نشان دهنده اهمیت مطالعات اقتصادی، فارغ از سطح مورد مطالعه، می باشد. شاخص­های اقتصادی بیان کننده روشن و درستی از وضعیت اقتصادی هستند؛ مادامی که روند شاخص های اقتصادی در طی زمان رو به رشد باشد، می­توان نتیجه گرفت که وضعیت اقتصادی و متعاقب آن بسیاری از شاخص­های اجتماعی و فرهنگی رو به بهبود است و بالعکس. از سوی دیگر، تحلیل و بررسی شاخص های اقتصادی معیار مناسبی برای سنجش میزان کارایی سیاست های اقتصادی پیشین می­باشد.

گزارش پیش رو تلاش دارد با تحلیل آخرین آمار و اطلاعات اقتصادی استان بوشهر در سال 1395، وضعیت اقتصادی استان را مورد بررسی و تدقیق قرار داده و براساس نتایج تحلیل پیشنهادات لازم را جهت بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقتصاد استان بوشهر ارائه نماید. این گزارش حاوی 19 فصل و شامل ارزیابی وضعیت کلی اقتصاد کشور و استان، بررسی وضعیت بخش­های صنعت و معدن، خدمات، کشاورزی، سرمایه گذاری خارجی و... می باشد.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در سال 1395، استان بوشهر با جمعیتی بالغ بر 1146 هزار نفر با نرخ شهرنشینی حدود 70 درصدی و مساحت تقریبی 23167 کیلومترمربع هفدهمین استان بزرگ کشور است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. این استان از منظر تولید ناخالص داخلی به قیمت بازار رتبه شش، از منظر سرانه تولید ناخالص داخلی به قیمت بازار و ثابت رتبه اول، از منظر سهم ارزش افزوده بخش صنعت رتبه سوم، از منظر پایین بودن نرخ تورم نقاط شهری در رتبه چهارم، از منظر پایین بودن نرخ بیکاری در رتبه نهم، از منظر وصول درآمدهای مالیاتی رتبه ششم و از منظر سرانه درآمد مالیاتی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

Print

تعداد نمایش ها (5421)/نظرات (0)

فایل ها برای دانلود

x
دی ان ان