ا
همکاری با ایران برای ما اهمیت دارد

همکاری با ایران برای ما اهمیت دارد

سفیر آفریقای جنوبی در بازدید از استان بوشهر مطرح کرد.

نویسنده: مدیریت/ﺳﻪشنبه, 10 خرداد,1401/دسته ها: اخبار صنعت و معدن استان, خبر تصویری

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

به گزارش ایرنا، ویکا مازوی کومالو  روز دوشنبه در بازدید از شرکت صنایع سیمان دشتستان افزود: گرچه ایران با چالش هایی درگیر است و با محدوویت هایی روبرو شده است ولی امیدواریم که بتوانیم با ایجاد موقعیت های لازم برای کارآفرینان هر دو کشور زمینه مناسبات تجاری فراهم شود.

وی یادآورشد: امروز با هدف بررسی توانمندیهای استان بوشهر و ظرفیت های  لازم همکاری در زمینه تجارت و تبادل دانش فنی مهندسی و متخصصین بامسئولین استانی دیدار کردیم.

کومالو با بیان اینکه آفریقای جنوبی صنعتی ترین کشور در آفریقا است افزود: ۱۵شرکت تولید سیمان در کشور آفریقای جنوبی ۱۰ میلیون تن در سال تولید می کنند که بیشتر بصورت شراکتی با چین و فرانسه کار می کنند در صورتی مصرف سالانه ما  ۳۰میلیون تن است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: با اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار جلوتر از دیگر کشورهای آفریقایی هستیم ولی ما نمی‌توانیم ادعای توسعه یافتگی کنیم ولی در حال توسعه هستیم و برای توسعه زیرساخت ها و در مسیر صنعتی تر شدن توسعه صنعت سیمان برای ما بسیار اهمیت دارد. 

کومالو اضافه کرد: در زمینه توسعه با کشورهای دیگر هم کار می‌کنیم ولی همکاری با ایران برای ما مهم است.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران در روزهای 9 و 10 خردادماه در استان بوشهر حضور دارد تا ضمن بررسی ظرفیتهای اقتصادی استان، تفاهمنامه همکاری نیز به امضا برسد. در متن این تفاهمنامه سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های تجاری و صنعتی، تبادل هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، راه‌اندازی مرکز تجاری در کشور آفریقای جنوبی، انعقاد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بندر بوشهر با یکی از بنادر آفریقای جنوبی، فراهم آوردن تسهیلات برای حمل و نقل دریائی و اعطای تخفیفات و عوارض بندری پیش‌بینی شده که هنوز به امضا نرسیده است.

Print

تعداد نمایش ها (645)/نظرات (0)

x
دی ان ان