ا
آخرین وضعیت منطقه آزاد بوشهر
مدیریت
/ دسته ها: مقالات

آخرین وضعیت منطقه آزاد بوشهر

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور) مجلس شورای اسلامی با ماده واحده و تعیین مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی با ۱۶۱ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۶۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است، در راستای تحقق بند (۱۱) سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیاز‌های ضروری و منابع مالی از خارج، به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت مفاد قانون برنامه ششم توسعه، در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه - مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصر شیرین)، منطقه آزاد تجاری صنعتی مطابق نقشه‌های پیوست ایجاد کند. نمایندگان هفتم شهریور  با کلیات این لایحه موافقت کرده بودند.

این در حالی است که بنا بر اسناد منتشر شده در فضا مجازی، به نظر می رسد شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با کلیات مصوبه موافق نبوده و خواستار اصلاحاتی در آن می باشند.

مطلب بعدی تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر زمینه توسعه و پیشرفت استان بوشهر فراهم می‌کند
Print
6744 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

x
دی ان ان