ا
تولید لوله های PVC یک سرمایه گذاری سودآور و اشتغالزا
مدیریت

تولید لوله های PVC یک سرمایه گذاری سودآور و اشتغالزا

در فرصت سرمایه گذاری امروز بر اساس تقاضای مخاطبان سایت، پلی وینیل کلرید انتخاب شده است. تولید پی وی سی در کشور از مزیت اقتصادی برخوردار بوده و از سودآوری قابل توجهی برخوردار می باشد. همچنین با تولید این محصول می توانید زمینه اشتغالزایی ۷۹ نفر را فراهم کنید. با دریک آنلاین همراه باشید.

معرفی محصول

پلی وینیل کلرید یا PVC پلیمری واکنش ناپذیر، دارای تنوع بسیار زیاد و ارزان قیمت است که در جامعه مدرن کاملاً فراگیر شده و یکی از ارزشمندترین محصولات صنایع شیمیایی و پلیمری می‌باشد. در حالی که اکثر پلاستیک­ها از نفت خام ساخته می­شوند، فقط ۴۰ درصد PVC از نفت خام است و ۶۰ درصد باقی مانده­­ی آن را کلر تشکیل می­دهد که از نمک خام حاصل می­شود. کلر خواص مفیدی از قبیل مقاومت در برابر آتش و دوام بالا به پلیمر می­دهد.

PVC به طور گسترده‌ای برای ساخت لوله و اتصالات مورد نیاز برای آبرسانی آب آشامیدنی، آبیاری و فاضلاب به کار می‌رود. پس از مدت‌ها استفاده از مواد سنتی نظیر لوله سفالی، لوله فولادی و اخیراً لوله سیمانی و لوله پلی اتیلن، در مدت کوتاه ‌۵۰ سال، PVC جایگزین این مواد سنتی شده و امروزه به پرکاربردترین ماده برای انتقال سیالات در جهان تبدیل شده است. لوله PVC از سایز ۲۰ تا ۵۰۰ میلیمتر جهت مصارف فاضلابی، کشاورزی، آبیاری، هواکشی و. . . در بازار موجود می‌باشد. لوله های PVC نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش‌های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک‌ها که منجر به خوردگی در فلزات می‌شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله‌ پی وی سی وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لوله‌های PVC در کاربردهایی که در آن خاک مهاجم وجود دارد، بسیار به صرفه است.

ویژگی‌های لوله‌های PVC

نصب آسان:‌ وزن کم لوله PVC باعث کاهش مشکلات حمل ونقل، صرفه جویی در وقت و قدرت مانور در نصب می‌شود.

مقاوم در برابر آتش: ‌لوله‌های PVC بازدارنده و ضد آتش بوده که به سختی مشتعل و به محض دور شدن منبع گرما، سوختن آن متوقف می‌شود.

ماده بی خطر:PVC ماده غیرسمی بی خطری است با بیش از نیم قرن سابقه استفاده از آن، که بیش از انواع دیگر پلاستیک‌ها، سالم و بی خطر بودن آن شدیداً مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته است.

عایق الکترکی و حرارتی خوب: ‌PVC به دلیل عدم عبور الکتریسیته، ماده‌ای عالی برای کاربردهای الکتریکی بوده و همچنین عایق حرارتی است.

مقاوم در برابر خوردگی: لوله PVC در برابر خوردگی‌های سطح خارجی در زیر خاک به اندازه‌ی خوردگی سطح داخلی مقاوم است و با اسیدها، بازها، نمک‌ها، باکتری‌ها و بیشتر مواد شیمیایی موجود در خاک و با مایع گذرنده در داخل لوله واکنش نشان نمی‌دهند. بدین سبب نیازی به پوشش‌های خاص ضد خورندگی نیست.

اثر بخشی در کاهش انرژی: تولید لوله‌های PVC فرایندی پاک و همراه با مصرف مناسب‌تر و کمتر انرژی نسبت فرایند تولید لوله‌های فلزی و چدنی است. همچنین به سبب قابلیت قرارگیری سایزها درون هم و وزن کم نسبت به سایر انواع لوله‌ها در زمان حمل ونقل به گونه‌ای قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود.

حفظ کیفیت آب در بخش آبرسانی: لوله PVC آب را با همان پاکی و خلوص اولیه بدون ایجاد هیچ تغییری در بو و مزه انتقال می‌دهند.

بررسی بازار و رقبا

از آنجا که ۵۳% مواد اولیه در ساخت رزین PVC از مواد نمکی (NaCl) است، لوله‌های PVC وابستگی کمتری به قیمت نفت دارند و علاوه بر مزایای ممتاز ذکر شده برای این لوله‌ها، قیمت این لوله‌ها بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله‌های پلیمری، فلزی، چدنی و… می‌باشند. به طوری که امروزه لوله‌هایPVC در دنیا یکی از گزینه‌های اصلی در شبکه‌های آب و فاضلاب می‌باشند. ‌در ایران واحدهای تولیدی متعددی به تولید لوله‌های پی وی سی می‌پردازند که معروف ترین آن شرکت وینو پلاستیک می باشد.

با توجه به مطالب گفته شده و کاربردهای متعدد لوله‌های پی وی سی جهت مصارف فاضلابی، کشاورزی، آبیاری، هواکشی و . . . و تنوع سایز این نوع لوله ها و همچنین با توجه به کیفیت بالای این محصول نسبت به محصولات مشابه، بازار و تقاضای مناسبی برای این محصول پیش بینی می شود.

سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس تحقیقات، احداث یک واحد تولید پی وی سی حدود ۹۲ میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از ۳۵ درصد بوده و کمتر از ۳ سال سرمایه اولیه خود را برداشت می کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث یک واحد با ظرفیت عملی تولید ۱۱،۲۳۲ تن انواع لوله‌های پی وی سی در سال ارائه شده است:

 

مزایای اجرای طرح

لوله های پی وی سی با توجه به مصارف متعدد در ساختمان‌سازی، به عنوان کالایی ضروری این صنعت می باشد. لذا با توجه به افزایش ساخت و ساز در کشور تقاضای بالا و جذابیت قابل قبولی در این زمینه موجود می باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری.
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح.
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم در این محصول رعایت شوند.
  • در دسترس بودن مواد اولیه در داخل کشور.

منبع:  دریک آنلاین

مطلب قبلی 19 ایده سودآور مرتبط با تبلیغات و بازاریابی
مطلب بعدی تولید پودر و روغن ماهی
Print
13177 رتبه بندی این مطلب:
3/3

x
دی ان ان