ا
راه اندازی سیستم‌های آبیاری هوشمند خورشیدی 0
- چهارشنبه, 02 آبان,1397

راه اندازی سیستم‌های آبیاری هوشمند خورشیدی

اگر در اراضی کشاورزی از سیستم‌های آبیاری هوشمند خورشیدی استفاده شود، علاوه بر تأثیر ۴۰درصدی در جلوگیری از هدررفت آب می‌تواند به کاهش مصرف برق هم کمک شایانی کند. در این سیستم برق مورد نیاز سیستم‌های کنترل و حسگرها از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

 

پرورش و بسته بندی صدف خوراکی 0
- چهارشنبه, 02 آبان,1397

پرورش و بسته بندی صدف خوراکی

کشت و پرورش صدف خوراکی یکی از تولیدهای نوین و درآمدزا در مناطق ساحلی است که کشورمان بخصوص در سواحل خلیج فارس و دریای عمان دارای قابلیت‌های فراوانی برای پرورش این محصول باارزش و مغذی است که از جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی بسیاری از کشورهای دنیا برخوردار است. با توجه به رشد سرسام آور جمعیت جهان، منابع غذایی دریایی و فعالیت‌های آبزی پروری نقش مهمی را در تولید پروتئین حیوانی بر عهده دارند.

انجماد و بسته بندی ماهی و میگو به روش سریع 0
- چهارشنبه, 02 آبان,1397

انجماد و بسته بندی ماهی و میگو به روش سریع

مصرف گوشت سفید در مقایسه با گوشت قرمز از سلامت بالاتری برخوردار است و بر طبق آخرین یافته های محققین علوم تغذیه و پزشکی،مصرف صحیح ابزیان از بروز بسیاری از بیماریها جلوگیری می کند.آبزیان به لحاظ داشتن ویزگی های زیر از نظر ارزش تغذه ای در اولویت مصرف قرار می گیرند.
-محدود بودن تولید گوشت قرمز و مرغ
-ارزانتر بودن گوشت ماهی
-افزایش جمعیت کشور و لزوم تامین پروتئین مورد نیاز
-اماده شدن سریع این فرآورده ها برای مصرف
-تنوع در غذا

پرورش کفشدوزک 0
- چهارشنبه, 02 آبان,1397

پرورش کفشدوزک

شاید شما هم باور نکنید اما این حقیقتی است که کشت ارگانیک به جوامع امروزی ارزانی داشته و یکی از الزامات ادامه این نوع کشت، وابسته به پرورش همین کفش‌دوزک‌هاست. کفش‌دوزک‌ها در دنیا بیش از ۲هزار گونه دارند که تنها یکی از آنها برای پرورش و تولید انبوه مناسب است. گونه «کریپتولموس» برای این کار بهترین گزینه است. احتمالا برای برخی از مخاطبان این سوال پیش می‌آید که پرورش کفش‌دوزک چه ربطی به تولید محصول ارگانیک دارد؟ ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

پرورش کرم خونی 0
- چهارشنبه, 02 آبان,1397

پرورش کرم خونی

از آنجا كه ماهيان خاوياري در مراحل اوليه زندگي خود به غذاي زنده و يا ميگو در زمان بلوغ به كرم نرئيس نياز دارند معرفي كرم نرئيس به عنوان غذاي زنده در تغذيه ماهيان با ارزش شيلاتي نظير تاسماهيان و آبزياني نظير ميگو از اهميت ويژه اي برخوردار مي باشد. از طرف ديگر با توجه به اينكه در حال حاضر بدليل عدم وجود غذاي زنده در فصل پاييز جهت تكثير ماهيان خاوياري نژاد پاييزه و ماهيان خاوياري پرورشي، اين كفزي بدليل موجود بودن آن در تمامي فصول امكان تغذيه لارو ماهيان خاوياري را در اكثر كارگاههاي تكثير و پرورش آن تا رسيدن به اندازه مناسب جهت رهاسازي به رودخانه و يا پرورش در مكانهاي محصور فراهم مي كند.

12345678910انتها
دی ان ان