ا

آغاز یک کسب و کار جدید و درواقع آغاز فرایند سرمایه گذاری در ایران پس از انتخاب موضوع سرمایه گذاری و انجام برآوردهای مالی و امکان سنجی آن، به مراجعات متعدد و زمانبر و گیج کننده به دستگاه های اجرایی مختلف نیازمند است. به خصوص اینکه سرمایه گذار یا مالک کسب و کار امکانات و زیرساخت های مورد نیاز از جمله زمین و سرمایه را فراهم ننموده باشد و برای تامین آنها نیازمند کمک دستگاه های دولتی باشد.

در این صفحه قصد داریم راهنمای کاملی از چگونگی انجام روندهای اداری برای شروع یک کسب و کار جدید را به علاقه مندان ارائه کنیم. همچنین با ایجاد یک بستر تعاملی قصد داریم تا مانند یک مشاور، با دریافت سوالات و ابهام های سرمایه گذاران یا علاقه مندان به آغاز یک کسب و کار تولیدی و خدماتی جدید، پاسخ های کارشناسی و دقیق را از صاحب نظران دریافت و به اطلاع آنها برسانیم.

یادآور می شویم، همکاران ما در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان بوشهر، با بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی استان بوشهر، تعدادی از ایده های سرمایه گذاری و فرصتهای سرمایه گذاری استان بوشهر را آماده نموده اند که می توانید از آنها برای انتخاب موضوع سرمایه گذاری خود بهره ببرید.

27 بهمن 2020

راهنمای سرمایه گذاری در بخش صنعتی و تولیدی

 

1- اخذ جواز تأسیس

برای آغاز فعالیت در بخش های صنعتی استان بوشهر که شامل ایجاد کارگاه های صنعتی کوچک و کارخانه های صنعتی بزرگ است، در ابتدا متقاظی از طریق سامانه بهین یاب و انتخاب موضوع مورد نظر، درخواست خود را ثبت می کند. سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی صدور مجوز، در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به صدور مجوز تاسیس می­کند.

*( زمان مورد نیاز برای صدور جواز تاسیس به استثنای زمان صرف شده برای دریافت پاسخ استعلامات، 3 روز می ­باشد.البته اگر طرحی نیاز به تاییدیه کمیسیون زمین سازمان صمت داشته باشد (طرح هایی که باید در اراضی دولتی اجرا شوند) کمیسیون مزبور هر ماه یک بار تشکیل می ­شود.)

فرایندهای مورد نیاز پس از صدور جواز تاسیس

  • اجاره اراضی ملی یا تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ادارات جهاد کشاورزی شهرستان های استان بوشهر
  • اخذ انشعاب آب (شهری یا روستایی)
  • مجوز حفر چاه (در صورت نیاز)
  • اخذ انشعاب برق
  • اخذ انشعاب گاز

 

2- اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی جهت ساخت و ساز بناها

در این مرحله باید وضعیت زمینی که طرح در آن اجرا می شود از لحاظ امکان پذیر بودن تامین آب و برق و سایر امکانات مورد نظر متقاضی و همچنین قرار نگرفتن زمین پیشنهادی در حرایم راه ها، تاسیسات نفتی، گازی، برقی و آبی و ... مورد بررسی قرار گیرد.

اگر زمین پیشنهادی در محدوده شهرکها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی استان بوشهر قرار نداشته باشد و متقاضی نیازمند تغییر کاربری اراضی شخصی باشد یا قصد اجاره اراضی ملی را برای طرح خود داشته باشد، باید از طریق پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری استان بوشهر اقدام به تعیین وضعیت زمین و اخذ الکترونیکی استعلامات نماید. در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان بوشهر مراحل مربوط به اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی وجود دارد و به صورت برخط و با همکاری دستگاه های ذیربط انجام می گیرد.

3- ساخت و ساز بناها و درخواست تسهیلات مورد نیاز

پس از پایان استعلامات و اخذ مجوز کارگروه امور زیربنایی (که از طریق سامانه پنجره واحد سرمایه­گذاری استان بوشهر و طی فرایندها انجام می­ گیرد) متقاضی اجازه ساخت و ساز در زمین مورد نظر و تائید شده خود را دارد. در این مرحله متقاضی در صورتی که درخواست دریافت تسهیلات بانکی داشته باشد، از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به کارگروه اشتغال استان بوشهر معرفی می ­گردد و پس از تائید، جهت تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به یکی از بانکهای عامل معرفی می­ شود.

4- دریافت پروانه بهره برداری

پس از اتمام بناهای مورد نیاز و احتمالاً نصب ماشین آلات و...، متقاضی باید جهت دریافت پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی اقدام به ثبت درخواست در سامانه بهین یاب نماید. سازمان صمت پس از بازدید از طرح و ظرفیت سنجی آن، اقدام به اخذ تعدادی محدودی استعلام و در نهایت صدور پروانه بهره برداری می نماید.

5- پس از صدور پروانه بهره برداری

برای تولید مواد غذایی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی پس از صدور پروانه بهره­برداری صنعتی، باید از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، پروانه های بهداشتی لازم اخذ گردد. فایل مورد نظر در پیوست قرار گرفته است.

مدارک مورد نیاز
مدارک مورد نیاز جهت صدور جواز تاسیس مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه بهره برداری

- تصویر شناسنامه و کارت ملی

- اساسنامه، آگهی تغییرات و مدارک شناسایی مدیرعامل (برای اشخاص حقوقی)

- طرح توجیهی

- تصویر شناسنامه و کارت ملی

- اساسنامه، آگهی تغییرات و مدارک شناسایی مدیرعامل (برای اشخاص حقوقی)

- جواز تاسیس

- مدارک مالکیت زمین

- فاکتور ماشین آلات

 

Print

تعداد نمایش ها (4067)      نظرات (0)

لینک های بیشتر

x
دی ان ان